آموزشی

مشکلات عمده دستگاه های تصفیه آب

از کار افتادگی دستگاه تصفیه آب

اگر به دنبال مقاله ای در مورد  مشکلات عمده دستگاه های تصفیه آب و راه حل های آن هستید، این مقاله بهترین راهنما برای شماست. ما در مورد 6 مشکل رایجی که افراد در دستگاه های تصفیه آب با آن مواجه هستند و همچنین اقداماتی که می توان برای رفع آنها انجام داد صحبت خواهیم کرد.

در اینجا مشکلات رایج دستگاه های تصفیه آب و راه حل های آنها آورده شده است. بوسیله این اطلاعات می توانید در انتخاب یک دستگاه تصفیه آب خوب برای خانه موفق شوید.

اولین چیزی که باید بدانید این است که آیا دستگاه تصفیه آب شما دارای پیش فیلتر است یا خیر زیرا می تواند به حذف ذرات بزرگ از آب لوله کشی قبل از رسیدن به فیلتر اصلی کمک کند.

 

مشکلات رایج دستگاه های تصفیه آب:

 

دستگاه‌های تصفیه آب مشکلات آلودگی آب را حل می کنند ، اما می‌توانند از راه‌های مختلفی خراب شوند. رایج ترین مشکلات عبارتند از:

 

 

1-    از کارافتادگی دستگاه تصفیه آب

 

مشکلات دستگاه تصفیه آب

مشکلات دستگاه تصفیه آب

اگر دستگاه تصفیه آب شما کار نمی کند، ممکن است چندین مشکل ایجاد شده باشد. ابتدا بررسی کنید که آیا نشتی در لوله ها یا اتصالات به شیر آب وجود دارد یا خیر. همچنین مطمئن شوید که هیچ زباله ای در مخزن آب وجود ندارد. در نهایت بررسی کنید که آیا فیلترها به درستی نصب شده اند و آسیبی ندیده اند.

 

2-    کاهش جریان آب

کاهش جریان آب فیلتر تصفیه

در گام نخست بررسی کنید که آیا فیلتر دستگاه تصفیه آب به درستی نصب شده اند و آسیبی ندیده اند. اگر مشکل در هنگام نصب رخ نداده باشد، ممکن است مشکل از لوله آب یا شیر آب باشد. در آخر، با بررسی برق در تمام اتصالات، مطمئن شوید که دستگاه تصفیه آب روشن باشد.

 

3-    آب آلوده

آب آلوده

آب آلوده

کاهش جریان آب فیلتر تصفیهاگر آب آلوده باشد، ممکن است فیلترها مشکل داشته باشند. ابتدا بررسی کنید که آیا به درستی نصب شده اند و آسیبی ندیده اند. همچنین مطمئن شوید که طبق دستورالعمل سازنده به موقع تعویض شده اند. در نهایت بررسی کنید که آیا مخزن آب تمیز است یا خیر.

 

4-    نشتی در مخزن آب یا اتصال شیر آب

 

نشتی در مخزن آب یا اتصال شیر آب

نشتی در مخزن آب یا اتصال شیر آب

ابتدا نشتی در اتصال شیر آب به سیستم را بررسی کنید و سپس آنها را طبق دستورالعمل سازنده سفت کنید. همچنین دقت کنید که در مخازن آب هیچ شکافی وجود نداشته باشد.

 

5-    کیفیت آب ضعیف

کیفیت آب ضعیف

کیفیت آب ضعیف

اگر دستگاه تصفیه آب خوب کار می کند، اما کیفیت آب شما پایین است، ممکن است مشکلی در لوله ها یا مخزن شما وجود داشته باشد. ابتدا بررسی کنید که توسط جسم خارجی مانند شاخه ها یا برگ ها مسدود نشده باشند. همچنین مطمئن شوید که مخزن ذخیره به درستی پوشیده شده باشد تا از ورود زباله به داخل آن جلوگیری شود. اگر حتی پس از انجام این مراحل هیچ تغییری رخ نداد، برای کمک بیشتر با مرکز خدمات ما تماس بگیرید زیرا این نشان دهنده یک مشکل اساسی است که برای فرآیند تعمیر دستگاه فیلتر تصفیه آب و تعویض دستگاه فیلتر تصفیه آب نیاز به تخصص دارد.

 

6-    مشکل در بخش فیلتر آب

 

مشکل در بخش فیلتر آب

مشکل در بخش فیلتر آب

اگر فیلترهای دستگاه تصفیه آب به طور موثر ناخالصی ها را از آب پاک نکنند، ممکن است هنگام نوشیدن آب طعم یا بو احساس کنید. کلر شایع ترین دلیل بو و طعم بد آب است.

فیلترها باید طبق دستورالعمل سازنده به موقع تعویض شوند در غیر اینصورت آب داخل منبع با ذرات گرد و غبار اتمسفر یا سایر آلاینده های مسدود می شود و در نتیجه سرعت جریان کاهش می یابد. اگر فیلترها را به موقع تعویض کرده اید اما همچنان با کاهش عملکرد آب رو به رو هستید ، ممکن است نشان دهنده آسیب دیدگی سوپاپ ها به دلیل استفاده نادرست در طول فرآیند نصب باشد که نیاز به خدمات تخصصی توسط تکنسین های آموزش دیده در کارخانه دارد. با توجه به منبع آبی که برای دستگاه تصفیه آب خود استفاده می کنید لازم است حداقل فیلترها را هر شش ماه تعویض کنید.

در نهایت، شیرهای خود را به طور مرتب برای عملکرد بهتر طبق دستورالعمل زیر تمیز کنید

 

  • ابتدا تمام درپوش های محفظه فیلتر را بردارید.
  • سپس هر مجموعه فیلتر را با احتیاط و بدون آسیب رساندن به آن از جای خود بیرون بکشید
  • فیلترهای جداگانه را با استفاده از آب جاری/ماشین ظرفشویی یا موارد دیگر شستشو داده و خشک کنید.
  • اکنون همه چیز را به طور ایمن به هم وصل کنید و مطمئن شوید که هیچ جسم خارجی در داخل آن مانند شاخه و غیره وجود ندارد زیرا ممکن است باعث آسیب به اجزای سیستم شود
  • در نهایت یک لیوان آب را از طریق دستگاه تصفیه آب خود بریزید و نشت یا انسدادی را که نباید وجود داشته باشد بررسی کنید.

 

سخن پایانی کانوین با شما:

 

اگر با این مشکلات مواجه هستید، ابتدا بررسی کنید که نصب فیلتر دستگاه تصفیه آب به درستی انجام شده باشد و آسیبی ندیده باشد. سپس طبق دستورالعمل سازنده به موقع آنها را تعویض کنید.

دستگاه های تصفیه آب یک راه عالی برای کاهش مواد شیمیایی در آب آشامیدنی شما هستند. اگر به دنبال راه حلی کارآمد، ایمن و مقرون به صرفه برای از بین بردن ناخالصی ها از شیر یا بطری آب خود هستید، متخصصن ما در کانوین می توانند به شما کمک کنند. تیم کارشناسان ما خدمات و راه حل های با کیفیتی را به مشتریان ارائه می دهند و تنها از قطعات با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای بین المللی استفاده می کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *