آموزشی

آموزش نصب دستگاه تصفیه آب خانگی

آموزش نصب تصفیه آب خانگی

سیستم های تصفیه آب خانگی از نظر طراحی و نوع فیلترها با هم متفاوت هستند. قبل از اینکه انتخاب کنید کدام نوع را در خانه خود نصب کنید، باید با انواع دستگاه تصفیه آب خانگی و کاربردهای متعدد آنها بیشتر آشنا شوید.

 

نکات کلیدی که باید قبل از خرید به انها توجه کنید:

  • نوع فیلتر
  • تبادل یونی که منبع آب را “نرم” می کند.
  • اسمز معکوس
  • فیلتراسیون کربن

 

سیستم های فیلتر اسمز معکوس:

 

سیستم های تصفیه آب اسمز معکوس (RO) به دلایل متعددی محبوب هستند. این نوع سیستم فیلتر پیچیده نیست. این سیستم به حذف مواد جامد معدنی محلول در آب با استفاده از فشار آب خانگی شما (معمولاً حدود 50 تا 60 psiاست) می پردازد. فیلتراسیون اسمز معکوس آب لوله کشی را از یک فیلتر غشایی نیمه تراوا عبور می دهد.

اما، چگونه کار می کند و چرا این یک گزینه تصفیه آب خوب است؟ لطفاً برای آشنایی با مزایای RO و نحوه عملکرد آن ادامه مقاله را مطالعه نمایید. دلایل انتخاب این سیستم:

 

  • آب فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند.
  • تصفیه آب را ایمن و موثر انجام می دهد.
  • فیلترها کاملاً خودکار هستند و نیازی به دخالت کاربر نیست.
  • قیمت مناسب یکی از ویژگی های مهم سیستم های RO است.
  • نصب ساده برای داشتن آب آشامیدنی با کیفیت برتر

 

سیستم های فیلتر کربن:

 

یکی از محبوب ترین انواع تصفیه آب خانگی، فیلترهای کربنی هستند که بسیار کارآمد هستند و گزینه های متعددی برای استفاده در اختیار شما قرار می دهند.

این سیستم به حذف مواد شیمیایی، آلودگی ها و ناخالصی های آب لوله کشی با استفاده از فیلترهای کربن فعال می پردازد. بنابراین، کربن فعال به عنوان یک فیلتر بسیار کارآمد است. فیلترهای کربن زغال فعال کلر، بو، رسوبات، سایر ترکیبات مضر را از بین می برد و طعم آب را بهبود می بخشد. با این حال، کربن مواد معدنی و املاح را از آب تصفیه شده حذف نمی کند.

آب داخل منبع معمولاً با فشار کمتری از فیلترهای کربنی عبور می کند، بنابراین آلاینده ها برای مدت کمی طولانی تر در معرض فیلترهای کربنی قرار می گیرند و عملکرد این فیلترها را کارآمدتر می کنند.

در کنار استفاده خانگی و تجاری به عنوان تصفیه کننده آب، از فیلترهای کربنی (همراه با فیلترهای HEPA) برای خروج هوای که رادیواکتیو را به همراه دارد استفاده می شود. این فعالیت کارایی و تطبیق پذیری فیلترهای کربن فعال را برای مصارف مختلف نشان می دهد.

آموزش نصب فیلتر تصفیه آب

آموزش نصب فیلتر تصفیه آب

سیستم فیلتر تبادل یونی:

 

فیلترهای آب تبادل یونی محبوب هستند زیرا آب از روی رزین عبور می کند که یون های ناخواسته را با یون های مطلوب تر از بین می برد. یک کاربرد محبوب برای فناوری تبادل یون، این است که کلسیم و یا منیزیم موجود در آب شیر را با سدیم جایگزین می‌کند.

سیستم های فیلتراسیون تبادل یونی، آب ورودی به خانه را “نرم” می کند. اغلب، آب شهر یا چاه «سخت» است که حاوی ناخالصی‌های متعددی است. نرم شدن آب در حال حاضر یک نتیجه حیاتی در سیستم های تصفیه است که آب آشامیدنی و پخت و پز خانه شما را تصفیه می کند.

رزین مورد استفاده برای جایگزینی یون های ناخواسته در آب لوله کشی تصفیه نشده باید به طور دوره ای با یون های مطلوب جدید شارژ شود. رزین های تبادل یونی (پلیمرها) به عنوان واسطه در سیستم های فیلتراسیون عمل می کنند که به نرم شدن آب و تصفیه آب ورودی کمک می کنند. به طور معمول، این رزین ها به شکل “مهره ها” هستند که معمولاً از پلی استایرن سولفونات سدیم ساخته می شوند که بسیار اسیدی است. این رزین ها (پلیمرها) متخلخل هستند و به محیط اجازه می دهند تا جایگزین یون ها و ناخالصی های نامطلوب در آب لوله کشی خانه شما شود.

رزین های تبادل یونی بسته به کارکرد آنها در چهار طعم وجود دارد. این چهار گونه شامل انواع زیر است:

  • “به شدت اسیدی” که در اکثر سیستم های فیلتراسیون نرم کننده آب ظاهر می شود.
  • “به شدت پایه” با استفاده از گروه های اسید آمینه
  • “ضعیف اسیدی” که معمولاً بر پایه انواع اسید کربوکسیلیک هستند.
  • “ضعیف بازی” که دارای اسیدهای آمینه ضعیف تر است.

در واقع نرم کردن آب عملکرد اصلی اکثر سیستم های فیلتر تبادل یونی برای خانه و مشاغل کوچک است. هرچه تامین آب سخت‌تر باشد، بیشتر باید گزینه‌های فیلتراسیون تبادل یونی را در نظر بگیرید.

 

دستگاه تصفیه آب را باید متناسب با چیدمان و اندازه آشپزخانه و همچنین بودجه خود خریداری کنید.

  • دستگاه تصفیه آب خانگی زیر سینک
  • دستگاه تصفیه آب خانگی کانتر

 

دستگاه تصفیه آب خانگی زیر سینک

 

نصب زیر سینک مقرون به صرفه ترین نصب برای سینک های جداگانه است. با این حال، اگر سه یا چند سینک دارید، باید سیستم بزرگتر «کل خانه» را در نظر بگیرید، زیرا در نهایت از نصب چندین محصول تصفیه زیر سینک خسته خواهید شد.

اگر مهارت لازم را در انجام لوله کشی دارید، می توانید در هزینه نصب سیستم زیر سینک توسط لوله کش صرفه جویی کنید. نصب زیر سینک بسیار پیچیده یا دشوار نیست.

باید فضایی در زیر سینک های آشپزخانه وجود داشته باشد تا برای هر نوع سیستم آب زیر سینک (اسمز معکوس، فیلتراسیون کربن و تبادل یونی) مناسب باشد. برای نصب سیستم های فیلتراسیون زیر سینک نیاز به مهارت های متوسط ​​در لوله کشی است.

آموزش نصب دستگاه تصفیه آب خانگی زیر سینک

 

ابزار مورد نیاز در حین کار شامل موارد زیر است:

  • لوله برش
  • مته
  • پیچ گوشتی
  • آچار قابل تنظیم
  • سطل
  • سیستم فیلتراسیون
  • براکت نصب (معمولاً همراه با سیستم)
  • اتصالات فشاری و لوله
  • شیر قطع کننده
  • نوار لوله کشی
آموزش تصفیه آب

آموزش تصفیه آب

1-   مکان نصب دستگاه تصفیه آب را انتخاب کنید.

 

قبل از اینکه دستگاه تصفیه آب زیر سینک را نصب کنید، باید به دقت در مورد محل دقیق نصب فکر کنید.

هدف نصب دستگاه تصفیه آب خانگی زیر سینک این است که آب مورد نیاز شما برای پخت و پز و آشامیدن از آب فیلتر شده تامین کند.

مکان انتخابی شما باید فضای زیادی داشته باشد. شما باید بتوانید به راحتی سیستم را نصب کنید و به راحتی به محفظه ها یا مخازن فیلتر دسترسی داشته باشید که زمان تعویض فیلترها دچار مشکل نشوید.

 

2-   فیلتر را نصب کنید.

 

در زیر روند گام به گام را برای شما آورده ایم:

  1. آب را ببندید: جریان آب را به خانه خود ببندید و تمام شیرهای آب را باز کنید تا آب تخلیه شود و هوای محبوس شده از لوله ها خارج شود.
  2. برش در خط اصلی آب: از یک کاتر لوله یا ابزاری مشابه برای بریدن خط اصلی آب خود استفاده کنید و یک بخش به اندازه کافی بزرگ را برش بزنید که به محفظه فیلتر برسد. یک سطل را در زیر خط آب نگه دارید تا آب باقی مانده در لوله روی زمین نریزد.
  3. لوله را سنباده بزنید: قسمت بریده شده لوله را به طرفین قرار دهید و هر دو انتهای بریده شده لوله را سمباده بزنید، سپس هر گونه زباله را از داخل لوله بردارید.
  4. نصب شیرهای قطع کننده: در دو طرف دستگاه یک شیر قطع کن نصب کنید. این بدان معنی است که می توانید به راحتی آب ورودی و خروجی دستگاه را در حین تعمیر و نگهداری یا در شرایط اضطراری قطع کنید.
  5. از سفت شدن بیش از حد خودداری کنید: به یک اتصال مطمئن نیاز دارید، اما نباید اتصالات را بیش از حد سفت کنید، زیرا ممکن است باعث نشتی شود.
  6. دستگاه را تمیز کنید: داخل محفظه فیلتر را بشویید یا با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا زباله ها پاک شوند. اورینگ ها را تمیز و چرب کنید.
  7. آب را باز کنید: منبع آب خود را باز کنید تا آب به لوله ها برگردد. دستگاه را از نظر نشتی بررسی کنید و عملکرد آن را بررسی کنید.
  8. فشار آب را بررسی کنید: جریان آب خود را کنترل کنید. هنگامی که فشار آب شما بازیابی شد، تمام شیرهای آب خود را ببندید

 

3-   کیفیت آب لوله کشی خود را بررسی کنید.

 

آب تصفیه شده را بررسی کنید تا متوجه شوید حاوی چه مقدار کلر و سرب است. همچنین طعم، بو و شفافیت آب را بررسی کنید. این به شما می گوید که سیستم فیلتراسیون چقدر کارآمد است.

 

خلاصه و نتیجه گیری

 

نصب سیستم تصفیه آب یک پروژه نسبتاً پیچیده است که بهتر است به یک متخصص مجرب لوله کشی حرفه ای سپرده شود.

اگر تصمیم دارید خودتان فیلتر را نصب کنید، قبل از هر اقدامی برای نصب سیستم فیلتراسیون، حتماً آب خانه خود را قطع کنید. اگر این کار را فراموش کنید، فشار آب با حجم زیاد شما را غافلگیری خواهد کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات نصب فیلتر آب خانگی با متخصصین کانوین تماس بگیرید.

کانوین مفتخر است که به شما همراهان گرامی خدمت کند، ما همچنین با افتخار مهارت و تجربه تیم متخصص خود را در اختیار شما قرار می دهیم. این مقاله و تمامی مقالات سایت کانوین مورد تایید تیم متخصصین خدمات خانگی ما قرار گرفته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *